08:41 | يكشنبه 30 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

خرید و فروش اوراق

شیوه های متنوع سرمایه گذاری غیر مستقیم در کارگزاری مفید
نماد برتر- بزرگترین کارگزاری آنلاین دارای ۸ صندوق سرمایه گذاری است که هر کدام مسیرهای متنوعی برای شیوه غیرمستقیم داشته و بر اساس یک نوع نگاه طراحی و اداره می‌شوند.
کارنامه قبول کارگزاری‌ها در شهریور ماه
نماد برتر- بررسی فعالیت ۱۰۹ شرکت کارگزاری فعال در بازار سرمایه طی دوره یک ماهه شهریور ماه ۹۹، نشان دهنده کسب درآمد بیش از ۴۶۳ هزار میلیارد تومانی این نهادهای مالی از خرید و فروش سهام، اوراق مشتقه و اوراق بدهی است؛ البته در این آمار میزان خرید و فروش در بازار صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس نیز توسط این صندوق‌ها درنظر گرفته شده است.
حراج جدید اوراق بدهی دولتی سه شنبه هفته آینده برگزار می شود
نماد برتر- بانک مرکزی نتیجه حراج اوراق بدهی دولتی ۸ مهر سال جاری را اعلام و از برگزاری حراج جدید اوراق در سه شنبه هفته آینده خبر داد.
توضیحی درباره اثر آئین نامه حفظ ثبات بازار سرمایه + مزایا
نماد برتر- مدیر گروه آمار و تحلیل ریسک سازمان بورس با بیان اینکه آئین نامه حفظ ثبات بازار سرمایه به معنای تزریق نقدینگی و تورم زا بودن آن در بازار نیست درخصوص مزایای آن توضیحاتی ارائه کرد.
نتیجه حراج اوراق بدهی دولتی روز سه‌شنبه اعلام شد
نماد برتر- بانک مرکزی ضمن اعلام نتیجه حراج اوراق بدهی دولتی مورخ سه‌شنبه ۱۸شهریور ۱۳۹۹، به آگاهی می‌رساند که فهرست اوراق عرضه شده در حراج جدید (۲۵ شهریور ماه) در اطلاعیه‌ای جداگانه اطلاع‌رسانی می‌ شود.
چرا حمایت دولت ها از بازار سهام را نباید به فال نیک گرفت؟
نماد برتر- پیامدهای برداشت از صندوق توسعه ملی برای تزریق به بازار سرمایه با مقوله شاخص‌سازی با پول تورمی بررسی شد.
قدردانی همتی از حمایت های مقام معظم رهبری
نماد برتر- یه گفته رییس کل بانک مرکزی مقام معظم رهبری در این شرایط سخت حمایت‌ها و پشتیبانی‌های خوبی از بانک مرکزی داشته و دارند و اگر حمایت‌ها و پشتیبانی ایشان نبود، قطعا نمی‌توانستیم در این مسیر موفق باشیم.
آخرین وضعیت تسویه بدهی‌های دولت با ادعای طلب ۴۰۰ هزار میلیاردی بانک‌ها
نماد برتر-آخرین وضعیت تسویه و یا تهاتر بدهی‌های دولت به اشخاص حقیقی و حقوقی و بانک‌ها از این حکایت دارد که تا پایان سال گذشته حدود ۵۶ هزار میلیارد تومان بدهی به اشخاص تسویه و یا تهاتر شده و پیش از آن نیز ۱۳ هزار میلیارد تومان از بدهی دولت به بانک‌ها تسویه شده بود.
عقب نشینی بورسی‌ها از وام مسکن
نماد برتر- بازار مسکن از دو ناحیه تقاضای خرید از سوی سهامداران و خرید و فروش اوراق، تحت تاثیر قرار گرفته است؛ با این حال اعمال محدودیت برای معاملات اوراق وام مسکن به کاهش قیمت «تسه» منجر شد.
جزئیات سیاست هدف‌گذاری تورم
نماد برتر- بانک مرکزی در راستای شرح و بسط سیاست «هدف گذاری تورم» سوالات مورد توجه صاحب نظران و افکار عمومی را توسط اداره بررسی‌ها و سیاست‌های اقتصادی بانک مرکزی پاسخ داده است.
جدیدترین اقدامات کشورها برای مقابله با کرونا
نماد برتر- بانک مرکزی کانادا نرخ بهره را مجددا کاهش داد.
"بازار باز" تورم را مهار می‌کند؟
پایگاه خبری راد: تصویب اجرای عملیات بازار باز توسط شورای پول و اعتبار بانک مرکزی گزینه‌ای است که این نهاد تنظیم‌گر برای کنترل تورم مطرح کرده است؛ در این باره یک اقتصاددان با تاکید بر مؤثر بودن عملیات بازار باز برای کنترل تورم؛ نسبت به تورم‌زا بودن اجرای این گزینه در کشورهایی که نظام اداری شلخته‌ای دارند هم هشدار داده است.
پشت کردن سرمایه‌گذاران بین‌المللی به اوراق دلاری
پایگاه خبری راد: فروش اوراق قرضه وزارت خزانه‌داری آمریکا توسط دارندگان خارجی آن‌ها به حد بی‌سابقه‌ای رسیده است.
شرط موفقیت انتشار اوراق مشارکت ارزی-ریالی
پایگاه خبری راد: بانک مرکزی در حالی مجوز انتشار اوراق مشارکت ارزی-ریالی را به‌منظور کنترل بازار ارز دریافت کرده است که به اعتقاد کارشناسان اگر مردم اطمینان کرده و برای دریافت این اوراق بجای خرید اسکناس ارز وارد شوند، قطعا می‌تواند یکی از ابزارهای مناسب برای کنترل بازار ارز باشد.
بازارسازی برای اوراق گواهی پیش‌فروش سکه
پایگاه خبری راد: دبیرکل بانک مرکزی با اشاره به تصمیمات اخیر این بانک در رابطه با تعمیق بازار طلا، از بازارسازی برای اوراق گواهی پیش‌خرید سکه در بورس اوراق بهادار خبر داد.